مقالات

بازی ارتش سری: جدید؛ اما محبوب نه !

بازی ارتش سری: جدید؛ اما محبوب نه !

آموزش بازی ارتش سری

ارتش سری: جدید؛ اما محبوب نه!

 

مافیا یک شروع بی نظیر!

اولین باری که با بازی مافیای کلاسیک آشنا شدم به خیلی سال قبل برمی‌گرده، جایی که یک نوجوان کم حرف و خجالتی بودم و به صورت کاملا اتفاقی در یک گروه 11 نفری شروع به بازی کردیم.

کاراگاه، نقش جذاب بازی مافیا در اولین تجربه مافیا به من افتاد!

هیجان، ترس و کمی آگاهی از بازی در فاز شب، باعث شد که من در همان تجربه نخست عاشق بازی عجیب و غیرقابل پیش‌بینی مافیا بشم.

بازی مافیا ماجراهای بسیاری داره.

اگر به تازگی به بازی مافیا علاقه پیدا کردی پیشنهاد می‌کنم که مقاله کامل و جامع بازی مافیا را در سایت جزیره بازی مطالعه کنی:

 

بازی مافیا و فراتر از آن

 

پس از ظهور مافیا

گروه نجات - ارتش سری

تنها چند سال کافی بود که این بازی جذاب، کم خرج و پرتنش در میان جمع‌های خانوادگی و دوستانه راه پیدا کند.

این روزها تقریبا همه ما یکبار هم که شده به صورت حرفه‌ای یا آماتور تجربه بازی مافیا را داشتیم.

 پس از ظهور مافیا و ورود یک سبک جدید در بازی‌های دورهمی، طراحان با الهام گرفتن از این سبک به طراحی بازی‌های نقش مخفی پرداختند.

بازی‌هایی که در آن نقش‌ها از دیگر بازیکنان پنهان است و هر نقش قابلیت خاص خودش را دارد.

برای آشنایی با این سبک بازی‌ها، این مقاله رو بخون:

 

بازی‌های نقش مخفی

 

مدیا و مافیا

اخیرا با شکل‌گیری برنامه‌های تلویزیونی و ریالتی‌شوها که به مافیا پرداختن این بازی در بین خانواده‌ها رواج بیشتری پیدا کرده است.

به طوری که اخیرا با یک بازی کاملا جدید در سبک نقش مخفی طرف هستیم.

بازی ارتش سری که بر اساس بازی مافیا و سبک نقش‌مخفی طراحی شده و بازیکنان با تم جذاب جنگ جهانی دوم به رقابت می‌پردازند.

اما آیا این بازی به جذابیت مافیاست؟

قبل از بررسی این موضوع؛ شما رو به تماشای ویدیوی آموزش بازی دعوت می‌کنم تا با حال و هوا و فضای کلی این سناریو بیشتر آشنا بشید.

 

ویدیو آموزش بازی ارتش سری

 

خرید بازی ارتش سری |کلیک کنید| ➡ 

 

ارتش سری: جدید، اما جذاب نه!

بازی ارتش سری بر اساس سریالی با همین نام طراحی شده است.

 سریال ارتش سری که در بین سالهای ۱۹۷۷ تا ۱۹۷۹ ساخته شده ‌است.

این سریال که در ژانر درام تاریخی و جنگی به تولید رسیده، هنگام پخش در ایران مورد استقبال فراوانی قرار گرفته بود.

شخصیت‌های بازی بر اساس همین سریال نام‌گذاری شده‌اند: مثل کرتیس، کسلر، گشتاپو و گروه نجات.

سعید ابوطالب پس از تجربه موفق شب‌های مافیا و پدرخوانده، با طراحی و ساخت ارتش سری سعی کرد تا یک بازی جذاب مانند مافیا را به شهرت برساند و با پخش در فیلیمو سعی دارد تا مخاطب بیشتری را جذب کند. اما بنا به دلایلی تا این تاریخ که در حال نگارش این مقاله هستم موفق به جذب مخاطب بالا نشده و هنوز برای پخته شدن این سناریو جای کار داره.

کرتیس بازی ارتش سری

آموزش بازی ارتش سری | نکات منفی سناریو

مواردی که از نگاه من نقاط ضعف بازی هستند:

 

گروه گشتاپو در این رقابت ضعیف هستند.

اگر به موقع نتوانند مشتری پیدا کنند یا راینهارت نتواند از قابلیت خود استفاده کند همه چیز به فنا خواهد رفت.

 

اتاق VIP به ضرر گشتاپو!

با چندبار به اتاق VIP رفتن و دقت کافی ساید سفید، به راحتی می‌توان گروه تشکیل داد و گشتاپو را از پای در آورد.

 

خلبان !

احتمال اشتباه شلیک کردن به خلبانی که با یک شلیک بیرون نمی‌رود پایین است! از طرفی اگر بتوان خلبان را در این جمعیت پیدا کرد!

بازی ارتش سری مشتری

کرتیس

در بخش‌هایی از بازی آگاه بودن کرتیس به ضرر کسلر خواهد بود!

 زیبایی نقش رئیس ساید سیاه بودن، به مخفی بودنش است.

در جزیره بازی بخوانید:

نقش جک در پدرخوانده

 

نقاط مثبت بازی

هر بازی بدون شک نقاط مثبتی هم دارد.

از حق نگذریم که شلیک در روز ، آن هم چشم در چشم از ویژگی‌هایی است که با دیدن در اولین قسمت جذب آن خواهید شد.

گشتاپو ارتش سری

فضای حاکم بر بازی

نقش‌ها و سناریو وجود خلبان، که تقریبا تداعی کننده نقش مستقل بازی است می‌تواند یک نگاه تازه باشد.

اما هرچه قدر هم که سناریوی ارتش سری سعی دارد تا با جلوه‌های بصری، لباس و دکور خاص خودش مخاطب جذب کند،

این بازی با جمع‌های دوستانه و خانوادگی ارتباطی نخواهد گرفت و شاید بتوان گفت که اجرای آن سختتر از مافیا باشد.

نظرات هر کس برای هر بازی یا اثر هنری کاملا شخصی و قابل احترام خواهد بود.

اگر بازی ارتش سری را دیدی و یا حتی تجربه کردی دوست دارم تا در بخش نظرات همین صفحه با شما بیشتر گپ بزنم.

منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

 

بازی‌های نقش مخفی شبیه به مافیا

| کلیک کن |

 

 

62 دیدگاه در “بازی ارتش سری: جدید؛ اما محبوب نه !

  1. پیچک گفت:

    ببینید مثلا تو توضیحات چند حالت مختلف کی اس معرفی کردن که چه جوری میشه و چه سایدی میبره، ولی در واقعیت، بسیاااار بسیار کم پیش میاد که بازی به مرحله کی اس برسه و این یعنی سناریوی ضعیف، کم پیش میاد که سیاه ببره یعنی عدم توازن قدرت، وقتی اول بازی دلت نخواد سیاه بهت بیوفته چون احتمالا باختی، یعنی شکست کسی که این سناریو رو چیده.تو این چند قسمتی که دیدم از این برنامه، حتی یکبار هم خلبان هدشات نشده.
    کدوم قسمت سیاه ها بردن؟ لطفا معرفی کنین میخوام برم اونو ببینم

    1. رضا تکلی گفت:

      ممنون از نظری که در خصوص بازی ارتش سری داشتید… دوستان اگر خاطرشون هست و قسمتی که گشتاپو برنده بازی شده رو می دونید به دوست عزیزمون معرفی کنید.

    2. نسیبه گفت:

      آفرین ، دقیقا ، منم فقط دنبال اون قسمتایی ام که گشتاپوها بردن ، به همون دلیل که طرفدار گربه بودم در تام و جری و به همون دلیل که مردم طرفدار مظلومن … چون نوع بازی واقعا اینا رو در موضع ضعیف قرار داده

  2. حمید گفت:

    کوروش سلیمانی عالی بازی میکنه و درصد خطاش خیلی کمتره .

    1. رضا تکلی گفت:

      موافقم از پلیرهای خیلی مسلط و خودداری هست که تسلیم هیجان و احساسات بازی نمی شود. ممنون از نظری که با ما به اشتراک گذاشتی در خصوص بازی ارتش سری ، حمید جان موفق باشید

  3. رضا گفت:

    بازی بدرد نخوره

    1. رضا تکلی گفت:

      مرسی از نظری که داشتید، ریزتر و دقیقتر مشکلات بازی رو بگید تا بقیه هم استفاده کنن، ممنون

      1. سروش گفت:

        این که می گید اتاق گفتگو به نفع ساید سفید من قبول ندارم در یکی از همین قسمت های ارتش سری ژوله گشتاپو بود و با امیرحسین رستمی رفت تو اتاق و چنان پیچوند و بازی کرد که تا اخر نفهمیدن ژوله گشتاپو و تیم گشتاپو کلین شیت برد و زندگانی امیرحسین که خلبان بود را شات کرد بستگی به ابتکار شما داره وگرنه اونجوری باشه خب تو بازی مافیا هم کارگاه و خبرنگار کاملا به ضرر تیم مافیاست و اگر بتونه شهر و قانع کنه شیرازه تیم مافیا به هم میرزه یا خبرنگار یک نفر را که تک تیر زده سفید کنه و مثلا از قبل یک نفر بهش تارگت زده باشه ان شخص مشکوک به مافیا بودن

        1. رضا تکلی گفت:

          نکات خوبی بود در خصوص اتاق گفتگوی ارتش سری – ممنون بابت این نظر کامل و جامع

      2. مهدی گفت:

        سلام اگه راینهارت خلبانو تشخیص بده گشتاپو برنده میشه یا نه؟

      3. مهدی گفت:

        سلام اگه راینهارت خلبانو تشخیص بده گشتاپو برنده میشه؟

        1. رضا تکلی گفت:

          شب اول خیلی سخته که خلبان رو تشخیص بده … اما معمولا چون شیلد داره احتمالا چیزیش نشه و در کل فکر می کنم اجازه نداره خلبان رو تشخیص بده ، بین مشتری، گروه نجات و دکتر و کرتیس باید این کار رو انجام بده
          دوستانی هم که اطلاع دقیق دارند پاسخ بدن به مهدی جان

          1. مهدی گفت:

            خیلی ممنون

            1. پیچک گفت:

              به عنوان فردی که کل فصل اول پدر خوانده رو دید و با سناریوی قوی ش به نسبت مافیای کلاسیک بهش جذب شد و حتی سراغ فصل دوم رفت، تا الانی که ۵,۶ قسمت از ارتش سری دیدم اصلا جذبم نکرده!! در تعجبم از دوستان، واضحه که گشتاپو ضعیف تره ، سفید ها هم تعداد گفت و گوی بیشتری دارن که همین شانس خرید مشتری رو بیشتر میکنه، هم اون وسطا ممکنه به گشتاپویی غیر از کسلر بخورن که چون مجبورن راستشو بگن شو میشن.
              کسلر هم که کلا یارهاشو نمیشناسه کاملا بی اطلاع مجبوره بازی کنه و اگه یارش بخواد گفت و گوش رو خرج کنه و بهش خبر بده، سریعا بقیه مشکوک میشن، از طرفی دروغ گفتن کسلر هم زیاد به کمکش نمیاد چون کرتیس اونو دیده و همون ابتدا ۳۰ درصد بهش مشکوکه، تا الان که این چند قسمتو دیدم حتی یکی ش هم تیم سیاه نبرده ، عجیب نیست؟ حتی وقتی تیم قوی مثل اقای ژوله و رستمی و خانم قاسمی سیاه بودن. حتی وقتی مثل قسمت ۵، همون اول بازی دکتر و کرتیس رفتن بیرون! بازم سفید ها بردن ، آخه این چه بازی هست که تعادل قدرت نداره؟؟
              پدر خوانده با کارت تغییر چهره و خرید، تونست ضعف گروه مافیا تو سناریوی اولیه رو بهبود بده و جذاب کنه کار رو، ولی ارتش سری کاملا یه برگشت به عقب بود متاسفانه.

              1. رضا تکلی گفت:

                متشکرم از پاسخ و تحلیل دقیقی که منتشر کردید. من هم موافقم که ارتش سری نمی‌تونه سناریو بالانسی نسبت به مافیا یا پدرخوانده باشه

        2. امیررضا گفت:

          اجازه تشخيص خلبان توسط راينهارت وجود ندارد.

          1. رضا تکلی گفت:

            درود بر شما و ممنون بابت نظراتی که در خصوص بازی ارتش سری دادی

        3. امیرحسین گفت:

          طبق رول بوک‌‌ راینهارت حق راینهارتی کردن خلبان رو نداره حتی اگه بدونه چه کسی خلبان هست

          1. رضا تکلی گفت:

            سپاس از پاسخ شما در خصوص بازی ارتش سری

  4. شقایق گفت:

    آیا گشتاپو میتونه خودکشی کنه که کسلر بتونه خلبان رو بزنه؟ اگر تنها کسلر مونده باشه؟

    1. رضا تکلی گفت:

      درود … خودکشی خیر ، اما می تونه برای جلب اعتماد گروه نجات، یار خودشو بزنه

  5. رضا گفت:

    سلام،ممکنه جواب منو بدید؟؟؟

    1. رضا تکلی گفت:

      درود
      در خصوص این مورد به طور دقیق در قوانین به چیزی اشاره نشده
      دوستانی که اطلاع دقیق دارند جواب بدن لطفا
      اما به طور کلی به نظرم اگر مشتری ساید سفید داشته باشه و از گرداننده درخواست اسلحه کنه، برای مشتری دیگه امکانش هست مسلح بشه، اما برای خلبان شک دارم.
      به نظرم باید بتونه چون به هرحال عضو گروه نجات هستش

      1. امیررضا گفت:

        سلام مشترى نمى تونه به كسى اسلحه بده حتى اگر خودش مسلح باشه

        1. رضا تکلی گفت:

          بله همینطور هست

  6. رضا گفت:

    سلام
    اگر مشتری که ساید پارتیزان)نجات( گرفته باشه،خلبان)که هنوز مسلح نشده( رو ببره گفتگو،درحالیکه بازیگردان هم اسلحه داره، آیا ممکنه اسلحه دریافت کنه؟

    1. ویتو گفت:

      چون صاحب اسلحه شده میتونه به خلبان اسلحه بده

  7. ممدگوست گفت:

    برای خرید بازی از سایت شما چیکار کنیم؟

    1. رضا تکلی گفت:

      درود
      جهت خرید روی این عبارت کلیک کنید:
      خرید بازی ارتش سری

  8. محمد رضا گفت:

    سلام بنظر من جا برای بالانس داره مثلا پیشنهاد های من اینه که ی سری نقش هارو تغییر بدن مثلا کرتیس به جای خلبان و کسلر و دکتر مجموعا دست دو مامور نجات (چون فرماندشونه) و دو گشتاپو رو ببینه.اینجوری کسلر بین پوشش خلبان و مشتری ها پیدا کردنش سخت میشه از اون طرف راینهارت به جای شناسایی نقش تبدیلش کنن به نقطه مقابل کرتیس به این صورت که اگر تک گشتاپو بازی نبود یعنی حداقل یک یار داشته باشه(اگر تک گشتاپو باشه صدق نمیکنه) با اعلام نقش باید سعی کنه کرتیس رو بزنه اگر درست تشخیص بده سردسته گروه نجات کشته گروه منحل و خلبان توسط سایر گشتاپوها اسیر میشه اما اگر اشتباه بزنه خودش به تنهایی کشته شه یا اینکه اگر کسی رو مشکوک نداره میتونه کاری انجام نده و تا لحظه خروج صبر کنه اگر از بازی خارج شد گرداننده اعلام کنه راینهارت خارج شد و قبل از خروج کامل لحظه مرگ فرصت شناسایی کرتیس رو بده که اگر موفق به شناسایی شد همون داستان پیش بیاد(به شرط تک گشتاپو نبودن).اینجوری کرتیس مجبور میشه دست به عصا بازی کنه(به خاطر اگاهی بالاش) از اونور گفت و گوها محدود شه مثلا یک دور در میان گفت و گو در دسترس قرار بگیره.باقی شرایط برد مثل شات خلبان و… مثل همین حالا بمونه به نظر من یکم ساید سیاه قدرت میگیره و بالانس تر میشه.حالا این یک ایدس که به ذهنم رسید اگر روش کار کنن قطعا پخته تر و بالانس تر میشه.خوشحال میشم نظر شمارو هم بشنوم

    1. رضا تکلی گفت:

      سلام متشکرم بابت نظری که برای بازی ارتش سری دادید.
      بله کاملا درست اشاره کردید، گشتاپوها در صورتیکه مشتری ساید نگیره واقعا ضعیف هستند.
      نظراتی که در مورد راینهارت دادید هم جالب بود.
      شاید بتونیم یه کاری هم باری رای گیری داشته باشیم: کسی که با رای میره بیرون یک حرکت آخر یا اکت داشته باشه
      ارتش سری واقعا جای کار داره و اگر تعامل صورت نگیره بازی کاملا کسل کننده و بیخود میشه.
      یه نکته هم در خصوص اتاق گفتگو گفتی که به نظرم خوبه:
      یا در هر دور یک گفتگو صورت بگیره، یا یک دور در میان دو گفتگو صورت بگیره

      باز هم ایده داشتی بگو

  9. بهزادخان گفت:

    دوسال:
    ایا بازیکنی که شلیک میکنه هم میتونه بعد از شلیک مشتری را مسلح کنه؟
    دوم: آبا بازیکنی که بعدازشلیک به نحوی( یا رای گیری ویا کشته شدن یا شناسایی راینهارت) از بازی بیرون بره باز اسلحه دست گرداننده میفته یا نه؟ یاحتما باید بازیکنی که بیرون میره مسلح باشه (قبل ازشلیک بیرون رفته باشه) تا اسلحه اش دست گرداننده بیفته؟

    1. رضا تکلی گفت:

      درود بر شما
      در خصوص سوالاتی که از بازی ارتش سری دارید.
      اگر بازیکنی شلیک هم بکنه و با مشتری به اتاق گفتگو بره در صورتی که گرداننده اسلحه داشته باشه می تونه جابجایی صورت بگیره و مشتری ساید بگیره
      و اینکه
      اگر بازیکنی شلیک کنه و با رای گیری یا هر روشی بیرون بره اسلحه ای نداره که زمین بیفته و به گرداننده برسه
      اگر بازیکن که اسلحه دارد توسط گشتاپو، رای گیری ، پارتیزان و به هر دلیلی بیرون بره ، چون استفاده نکرده، اسلحه به گرداننده می رسه و گروه گشتاپو یا پارتیزان می تونن از این اسحله جهت مسلح کردن ساید مشتری استفاده کنن
      امیدوارم که پاسخ سوالات رو داده باشم – ابهامی هست بفرمایید

  10. ممد گفت:

    سلام من سوال ک دارم اینه ک این اسلحه جا به جا شدن تو بازی چطوریه تا جایی ک میدونم دکتر نمیتونه اسلحه بگیر بین دوتا پارتیزان هم اسلحه جا به جا نمیشه درسته

    1. رضا تکلی گفت:

      سلام ممنون که نظر گذاشتی محمد جان
      یک اسلحه دست گرداننده هست، در صورتیکه بازیکنی از بازی بیرون بره ، تعداد بیشتری اسلحه دست گرداننده می رسه.
      دو تا مشتری در بازی داریم که ساید ندارند . یک خلبان هم داریم که اسلحه ندارد
      پارتیزان ها و گشتاپوها = می توانند به مشتری ها اسلحه بدهند
      پارتیزان ها = می توانند به خلبان اسلحه بدهند
      اگر سوال دیگه ای هم داری از بازی ارتش سری بپرس

      1. محمدرضا گفت:

        اگر بازیکن در چالش اشتباها شلیک کنه اسلحه ش ضبط میشه و به گرداننده نمیرسه. اصلاح کن لطفا

        1. رضا تکلی گفت:

          درود بر شما
          ممنون که توضیح دادید

      2. رضا گفت:

        سلام و وقت بخیر
        اگر مشتری که ساید سفید گرفته باشه که در واقع میشه عضو گروه نجارت، با خلبان که هنوز مسلح نشده بره اتاق گفتگو و اسلحه دست بازیگردان باشه، خلبان میتونه مسلح بشه؟

        1. امیررضا گفت:

          خير مشترى توانایی مسلح كردن كسى را ندارد

  11. مجتبی گفت:

    این سناریو چرا بالانس نیست؟ به این دلیل که پیش از بازی شما باید شانس پنجا پنجاه برای هر دو ساید برای پیروز شدن بذارین، اما توی این سناریو به نظرم از همون ابتدا حداقل 70 درصد شانس برنده شدن ساید سفیده و در خوش بینانه ترین حالت 30 درصد شانس برنده شدن ساید سیاهه، به نظرم میشد بعد از شو شدن گشتاپو تو اتاق خصوصی به شانسی به ساید سیاه بدن که بتونن توی شب قبل از اینکه روز بعد برسه و ساید سفید بیادساید سیاه رو شو کنه، این شانس رو پیدا کنه که بتونه اون شخص رو یا هر دو رو سایلنت کنه که بک روز هم باز لو رفتن ساید سیاه بازی به تعویق بیفته و ساید سیاه فرصت نفس کشیدن بیشتری پیدا کنه یا اینکه یک داستانی هم به این سناریو اضافه بشه که یکی که میاد میگه فلانی سایدش سیاهه، 100 درصد قاطعیت جمله ش رو به چالش ببره و بقیه یه حدسی بزنن که به خاطر اون داستان تازه اضافه شده ممکنه هم دروغ بگه و با قاطعیت گشتاپو رو بیرون نکنن

    1. رضا تکلی گفت:

      ممنون از نظری که گذاشتید ، خیلی تحلیل خوبی بود
      دقیقا مشکلی که من با بازی ارتش سری دارم همین مسئله هستش
      یا اینکه باید یکی دیگه از گشتاپوها قدرت دروغگویی داشته باشه یا به نوعی اگر گشتاپو همون اول مشتری رو نبره به گفتگو و اسلحه رد و بدل نکنه ،خیلی اوضاع برای ساید سیاه سخت میشه
      در کل ارتش سری می خواد که با برخی از قوانین و قدرتهایی که در بازی های دیگه هم مشاهده شده تنوع بده به مافیا ، اما به نظر من تا به اینجا موفق نبوده یا حداقل نیاز به بازنگری بیشتری داره.

    2. پیچک گفت:

      دقیقا همینه، ۶ قسمت دیدم همه از دم سفید برده، کلا سناریوش حوصله م رو سر برد با اینکه در ابتدا خیلی جذبش شدم

  12. Mohamad گفت:

    سلام ،ببنید ارتش سری به نظر من یکم هیجانش بیشتر از مافیاس در مورد اتاق گفتگو بعضی از بچه ها گفته بودن زود گشتاپو لومیره ببینید شما تو اتاق نمیتونید دروغ بگید ولی تو داستان بازی میتونید گشتاپو بازی باید نقششو انقدر خوب بازی کنه ک وقتی از اتاق بیرون میاد همه رو قانع به این بکنه اون سفیده بازیه و طرف مقابل داره دروغ میگه دوم گشتاپو ها میتونن دوتا مشتری بیارن تو ساید خودشون بشن ۵ تا مسلح خوشحال میشم شما هم نظر بدین

    1. رضا تکلی گفت:

      سلام و درود
      ممنون از نظرت
      بازی ارتش سری یه سری نکات جالب داره
      مثلا اینکه چشم تو چشم طرف شلیک می کنی ! یا اتاق خصوصی و ….
      اما نکته اینجاست که بالانس نیست به نظر.
      تجربه کردم با یه جمعی، اولا که یه گرداننده تیز و بز می خواد که از دستش در نره بازی
      بعدم اینکه برخی موارد گشتاپو بشدت ضعیف میشه
      در کل جالبه و تمام نظرات رو در این مقاله نوشتم

      1. مجید گفت:

        به طور کلی نکاتی که در اینجا مورد بازی مطرح شده درسته اما شخصا این بازی را به دلیل تنوع اکت و اتفاقات، بیش از مافیا پسندیدم. اینکه احتمال برد گروه نجات بیشتر باشه به واقعیت تاریخی نزدیک تره. به هر حال ارتش سری نسبت به مافیا جدیدتره و طول می‌کشه تا به پختگی برسه ضمن اینکه بازی مافیا با اون همه سال سابقه ورژن ها متنوعی داره و این هم حتماً به مرور سناریوهای متفاوتی پیدا خواهد کرد و اتفاقا جالبه که تیم های مختلف بتونن با توافق بازی را برای خودشون شخصی سازی کنن وجود بازیکن بدون ساید جزو جذابیت‌های بازی و همین می‌تونه باعث تقویت تیم گشتاپو و تعادل بازی بشه یه پیشنهاد اینه که مشتری اختیار رد یا قبول پیشنهاد طرفهای بازی را نداشته باشه و به گروهی که زودتر با مشتری به اتاق گفتگو رفت ملحق بشه این جوری رقابت و تلاش برای حدس مشتری بیشتر میشه و خب البته نتیجش کاملاً تأثیرگذار هست ضمن اینکه اگر هر کدوم از دو گروه یک مشتری را جذب کنند نسبت ۶ به ۴ احتمال برد گشتاپو را بیشتر می‌کنه. نکته دیگه در جهت تقویت گشتاپو، همون‌طور که در بعضی سناریوهای مافیا کل گروه همدیگه را میشناسن، میشه اینجا هم کسلر گشتاپوها را بشناسه.

        1. رضا تکلی گفت:

          سلام و متشکرم بابت تایپ این نظر بسیار جالب.
          من خودم اولین فصل که دیدم خیلی دوست داشتم فضا و حال و هوای بازی رو. به خصوص که تم روی مکانیزم سوار شده و جنگ جهانی دوم حس جالبی به بازی انتقال میده.
          نکاتی که در مورد ساید گرفتن اجباری مشتری گفتی دقیقا شاید بتونه به بالانس شدن بازی کمک کنه
          دیدن گشتاپو و دیدار کسلر با اونا هم ایده جالبی بود
          متشکرم

    2. بهروز گفت:

      یه اسلحه دست گرداننده هست چجوری دو تفر مشتری رو بیارن اسلحه بدن؟؟

      1. رضا تکلی گفت:

        بازیکنی که حذف میشه و اسلحه اضافه میاد امکان جابجایی توسط گرداننده هست دیگه . . . وقتی یک مشتری اسلحه می گیره و ساید مشخص میشه بالاخره با شلیک یا رای یک نفر حذف میشه و این فرصت خوبی برای مسلح کردن ساید مستقل یا همون مشتری بازی هستش

        1. جواد سجادی گفت:

          سلام
          اینکه در کل بازی به نفع ساید نجات هست حرف درستی هست و گفتگو ها هم به نفع اون ساید هست حرف درستی هست .
          وقتی شما گشتاپو هستی و کسلر نیستی خیلی راحت بایستی سایدت رو اعلام کنی .
          من مطمئنم هر کی گشتاپو بوده و بردنش تو اتاق دوست نداشته بگه دیگه اما و اگر و مثال به نظرم حالت های خاص هست نه کلی .
          یه ایرادی هم که این بازی داره و کسانی که مافیا ۱۰ ۱۲ نفره بازی کردن میدونن اینه که گاد بازی که میره تو گفتگوی خصوصی بازی بیرون، از دستش خارج میشه.
          همینجوری هم بازی میشه بغل دستی ها با هم حرف میزنن وای به اینکه گفتگوی خصوصی بشه و گاد نباشه .
          چون کسایی که تو گفتگو نیستن عملا بیکارن با هم گپ میزنن .
          تلویزیون و دوربین و این ها رو فراموش کنید در عمل جور دیگه میشه

          1. رضا تکلی گفت:

            نکات بسیار خوبی بود در خصوص اتاق گفتگوی ارتش سری – و اینکه در بازی های دورهمی ، کافه و … اگر بخواهیم گرداننده رو از بازی به اتاق گفتگو ببریم به راحتی امکان تقلب و حرف زدن بین پلیرها پیش میاد . . .

          2. امیررضا گفت:

            درسته اين بازی دو تا گردانندہ می خواد

            1. رضا تکلی گفت:

              بازی ارتش سری با توجه به اتاق VIP نیاز به یک گرداننده اضافه در داخل بازی هست، جهت کنترل نظم و جلوگیری از تقلب

  13. پدرام گفت:

    بازی درکل ایده و سناریو خوبی داره مخصوصا تم جنگ‌جهانی رو من خیلی دوسدارم ولی حقیقتا یچیزی کم داره که بتونه‌جذابش کنه ، بازی اصلا بالانس نیست و گشتاپوها ضعیفن و بنظرم اگه اتاق vip تعدادش محدودتر میشد بازی گره بیشتری میخورد و اینقد راحت گشتاپو لو‌نمیرفت

    1. رضا تکلی گفت:

      پدرام عزیز سلام
      ممنون بابت نظری که دادی، بله دقیقا منم با شما موافقم.
      انگار به قول خودت یه چاشنی کم داره، تم و سناریو قشنگه، ولی هیجان یا یه چاشنی کم داره تا مثل مافیا جذاب بشه
      به جز ارتش سری ، نظرت درباره پدرخوانده چیه؟

  14. محسن گفت:

    ارتش سری خنده داره !
    مگه اصلا میشه رئیس مافیا رو یه نفر ببینه اونم یک سوم احتمال داره که پیداش کنه !
    هنوز تجربه نکردم ولی به نظرم جالب نیست

    1. رضا تکلی گفت:

      ممنون از شما
      ارتش سری رو باید بارها بازی کرد تا ببینیم باگ داره یا نه ! اما
      شاید اگر جای کرتیس باشی ، با توجه به یک شات و یک اتاق وی ای پی ، سخت باشه پیدا کردن کسلر !

  15. بهار گفت:

    بازی ارتش سری رو تست کردیم
    بد نبود – فقط اینکه به نظرم گشتاپو یکم ضعیف می شه تو برخی از موارد
    مثلا زود لو میرن تو اتاق وی ای پی
    در کل با نقاط منفی که شما اشاره کردید موافقم

    1. رضا تکلی گفت:

      ممنون بابت نظرت …. بله متاسفانه میشه این باگ رو در نظر گرفت برای بازی

  16. زهرا گفت:

    برای بار اول که دیدم جالب اومد
    اما رفته رفته حس کردم بازی بالانس نیست.
    شاید تجربه بازی متفاوت‌تر از دیدنش باشه

    1. رضا تکلی گفت:

      سلام و ادب
      ممنون بابت نظری که گذاشتی
      بله بازی ارتش سری در قسمت اول خوب ظاهر شد
      اما رفته رفته به نظر باگ‌هایی داشت که سعی کردن برطرف کنند اما همچنان به نظرم باگ داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *